Favoritbloggar

Min blogglista

tisdag 15 april 2014

Våren är tid för marknader och loppis

På våren skulle man kunna kuska Västergötland runt på helgerna och gå på trevliga marknader och loppisar, konstrundor och öppna gårdsbutiker. Jag älskar det! Förra helgen var det vårmarknad i Varnum, inte långt från Timmele där jag bor. Min man älskar det, dessutom, så det är inte svårt att övertala familjen till en utflykt. Jag hittade garn, förstås! Till ett par sockor i Dödergöks sockutmaning och till en sjal som jag ska ge bort.

Det melerade garnet längst upp är från Opal, det blå/turkosa är ett entrådigt ullgarn från Ullcentrum, båda köpta på Charlottendals gård i Hökerum.

Och så hittade jag fina påskdekorationer, tovade ägg på pinne perfekta till min vårplantering på trappan. De kommer från SilverUll



Mannen är nöjd om han kommer hem med en kasse delikatesser från Älvåkers Café och skafferi och Din deli. Ikväll blir det ost och tunnbrödskex! Sonen har utnämnt kladdkakan på Älvåkers Café och skafferi till den godaste i hela världen, kan bero på att han alltid blir bjuden på en extra bit när vi är där och fikar. Jag gillar att det inte finns festis och cola i kylen utan bara ekologiska fruktdrycker utan tillsatser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar