Favoritbloggar

Min blogglista

söndag 13 april 2014

Torsdagkvällar har en särskild plats i mitt hjärta

I stort sett varje torsdag åker jag till Charlottendals gård i Hökerum, veckans höjdpunkt är stickcaféet där. I Marjas stickarbod finns garn i massor och inspiration i kubik. Är det kallt tänder hon i kaminen, är det varmt sitter vi ute. Oavsett väder och temperatur kan man få kaffe eller te och hembakat för en mycket liten peng. Runt bordet, som hon fått förlänga för att vi blir fler för varje vecka, sitter begåvade och inspirerande människor och stickar, virkar, spinner, bläddrar i böcker, skrattar och pratar. Jag lär mig något nytt varje vecka, vilket knivigt problem jag än ställs inför vet jag att jag kan få hjälp där, av den samlade kunskapen och erfarenheten runt bordet.


Stickarboden på Charlottendals gård
Rätstickad sjal i Istex Einband, stickad av undertecknad efter mönstret Aviendha, finns på Ravelry.
Temakväll, sockor, sockor, sockor. J stickar från tån i garn från Tant kofta. På bordet kreativt kaos.
Hembakat. NCLB gäller på torsdagar. No Carb Left Behind.
Ibland behövs extra stolar, då är det extra roligt!
Geilsk tweed
Återbruk när det är som bäst, R tillverkar coola armband av jeanslinningar.
R kan även sticka. Både framåt och bakåt.




 




 

 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar