Favoritbloggar

Min blogglista

onsdag 30 april 2014

Silence is golden, jag är klar med Holden

Nej, jag ska inte rimma mer. Jag är uttråkad! I måndags uppsökte jag vårdcentralen för mitt halsonda som jag har dragits med i två och en halv vecka nu.När jag berättade att jag haft fyra förkylningar och två omgångar med magsjuka sen i januari skickades jag till Borås för kontroll och sen hem för röstvila. Om jag ska bespara er de otrevliga detaljerna kan jag bara beskriva det känns som att jag har en boll i halsen och det gör ont att prata. Så här med facit i hand var det korkat att jobba med halsont och heshet. Jag är fortfarande hes och rosslig men för övrigt mår jag bra. Känns helt fel att vara sjukskriven men den rutinerade läkaren muttrade något om att jag själv fick välja om jag ville ha ont hela maj månad också. Så jag är hemma och tiger! Det är oerhört svårt att få en sex-åring att äta frukost och klä på sig genom att gestikulera. Han tror att han också måste gestikulera, att jag inte hör något! Vilket resulterar i att jag kraxar fram ett "Du kan prata, ät nu!"

Nåväl, det är inte synd om mig. Jag får skylla mig själv. Jag ville visa att jag blockat en sjal som nu ska lottas ut till förmån för garnkampen. Jag har fått designern Mindy Wilkes tillåtelse att lotta ut den, ni hittar den på ravelry, den heter Holden och jag har stickat den i ett betonggrått (låter inte snyggt men det är det) garn från Sandnes, med silke och alpakka. Jag har stickat den större en originalet. I all sin enkelhet tycker jag att den är ljuvligt vacker. Tror att jag stickar en till mig själv så småningom. Vill du delta i lotteriet? I nästa vecka finns den på mitt jobb, där kan man skriva upp namn och adress, betala sin andel och kanske bli ägare till en Holden, stickad av undertecknad. Läs mer på garnkampen.se


1 kommentar: