Favoritbloggar

Min blogglista

måndag 21 april 2014

Det bidde ingen bikini, det bidde sockar


I ett tidigt skede la jag ut en bild på mina tå-upp-sockar på FB. Min kollega tyckte då att det så ut som en färgglad bikini. Det har vi skrattat åt många gånger. Nu börjar det bli en ganska lång bikini (det kan man skratta ännu mer åt) eller så börjar de faktiskt se ut som sockar. Garnet är Austerman step, med någon slags olja i som ska hålla fötterna mjuka. Låter skumt men det lär funka. Det är mitt tredje par av åtta i Dödergöks sockutmaning. Ovansidan har jag ribbstickat för bättre passform, jag tycker ibland att stickade sockar blir lite för lösa. Som vanligt har jag gjort en kortvarvshäl men denna gång ökande jag antalet maskor innan hälen och minskade efter hälen. Efter en häl insåg jag att det blev lite för mycket utrymme i hälen så det blev lite trevlig bakåtstickning. Det har mina stickvänner och jag bestämt att set är minst lika kul! På bilden ser ni även en strid mellan en autobot och en deceptikon. Sånt är livet med en sexåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar