Favoritbloggar

Min blogglista

söndag 18 maj 2014

Var börjar jag?

Jag skulle kunna skriva om den trevliga vandringsfestivalen, när vi gå-stickade. Eller två par sockar jag stickat klart men dem har jag dokumenterat på Dödergöks sockutmaning. Jag skulle kunna skriva om allt spännande, garnrelaterat som händer framöver, men ni får tåla er. Jag väljer att berätta om att stickgruppen Femtio nyanser av ull nu är en lokalavdelning i föreningen Sticka! Kul, tycker vi! Stick-gruppen är öppen för vem som helst som vill vara med, vi ses över kaffe och stickning nästan varje vecka, Facebook-gruppen är bästa stället för att hålla ordning på när och var vi ses. Oftast är det torsdag kväll 19.00 på Charlottendals gård. Vi hittar ibland på lite andra aktiviteter, häng på vetja!

Idag, söndag, testade jag frivirkning. Hur kul som helst! Jag som har svårt att läsa virkbeskrivningar och ofta ledsnar på virkprojekt. Jag är inte beredd att visa mitt första försök riktigt än men snart! Begåvade Nitsirk är en utomordentligt god lärare, tack för inspirationen! Fick även hjälp med fotografering, jag bjuder på en bild av Fru Roman i hagen med Charlottendals får i bakgrunden. Ni ser här min Aviendha som jag stickade för ganska länge sedan, den hänger i butiken på Charlottendals gård. Den är fin och kommer att bli riktigt varm och skön till hösten och vintern.

Ja, ni förstår kanske varför vi trivs därute i Stickarboden hos Marja. Torsdagkvällar är veckans höjdpunkt. Att det blev söndag också är en fin bonus. Tack Marja med familj för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar