Favoritbloggar

Min blogglista

onsdag 7 maj 2014

#rutorirosa

Just nu lägger jag min sticktid på garnkampen.se, på lördag ska vi vara med på en vandringsfestival i sjuhärad och vi drar igång ett gemensamt stickprojekt Vi ska alltså GÅ-STICKA. Grå och rosa dominorutor som ska sys ihop till en filt, som ska valkas lätt, som ska auktioneras ut eller säljas på ett Rosa-bandet-evenemang i oktober. #rutorirosa förstås eftersom vi vill stödja bröstcancerföreningen Viola. Förra hösten kunde jag lämna över 3 000 kr, jag hoppas förstås på mer i år. Rutorna lär ta sin lilla tid att få ihop, om inte många därute hjälper till?
Vi har idag nystat upp garn i strutar, det enda du behöver ta med är sköna skor och stickor 3,5 mm. Vill du vara med men inte vandra, hör då av dig på atradalanneli@gmail.com så berättar jag hur du kan göra. Du kan också läsa om #rutorirosa på garnkampen.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar