Favoritbloggar

Min blogglista

torsdag 22 maj 2014

Beslutsångest

...eller är det kanske stick-ångest. När jag packade stick-korgen för att bege mig till stick-caféet tidigare ikväll drabbades jag av grym beslutsångest. Vilken stickning skulle jag ta med? Tänk om jag skulle starta på ett nytt projekt? Kanske den där sjalen eller den där koftan? Äsch, jag tar med beskrivning och garn till alla. Så tänkte jag fast jag mycket väl visste att jag måste sticka på nåt som kan gå på autopilot, vi har ju så väldigt trevlig på Charlottendal så det slutar bara med baklängesstickning om jag tar med nåt avancerat.

Jag blev nästan klar med ett projekt, det där som inte alls kräver koncentration. Solen sken på oss, rabarberpajen var god, fåren gick i hagen intill oss och nu är jag ännu en gång laddad med stickinspiration. Snart är det helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar