Favoritbloggar

Min blogglista

tisdag 26 november 2013

Om att komma hem

Jag älskar att vara hemma. Det låter kanske tråkigt men sån är jag. Det finns ett ställe till, förutom mitt eget hem, som känns som hemma. Varje torsdag finns det möjlighet att gå på stickcafé på Charlottendals gård. Kl 19.00 står stickarboden öppen, Det sprakar ofta i kaminen och kaffe och hembakat står framdukat. Ahhh, en plats vid bordet. Stickning i händerna och garn överallt. Har ni inte besökt gårdsbutikerna i området kring Hökerum är det dags. Jag kan rekommendera tidigare nämnda garnbutik, Avelsås Naturhem, Grovare Lamm och handel, Älvåkers skafferi. Se till att planera in en runda snart och missa för allt i världen inte fika på Älvåkers skafferi. Så himmelskt gott! Alla finns på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar