Favoritbloggar

Min blogglista

onsdag 27 november 2013

Om att ge av sig själv och sin tid och att bli lite rikare

Jag stickar mer än gärna både till mig själv och andra. I våras öppnade jag och mina vänner en insamling på cancerfonden och barncancerfonden under namnet garnkampen mot cancer. Som ersättning för handstickat brukar jag begära ersättning för garnet och ett bidrag till insamlingen. I de flesta fall, när jag stickar något på beställning, får jag generösa bidrag till vår insamling. Inte alltid. Jag försöker att inte bli besviken. Alla människor förstår helt enkelt inte att ett par sockar tar 6-7 timmar att sticka och att garn faktiskt är ganska dyrt. I de flesta fall är människor hårresande generösa. Jag har fått 500 kr för raggsockor så jag tänker att det jämnar ut sig. Ni kan följa våra insamlingar här och här. Garnkampen mot cancer har en hemsida och en facebook-sida för den som vill läsa mer.

Under oktober månad sålde vi rosa armband och annat rosa stickat. Vi beslöt att pengarna skulle gå till Bröstcancerföreningen Viola i Borås. En summa är idag överförd till föreningen och jag hoppas att pengarna ska kunna sprida lite glädje hos de drabbade kvinnorna och deras familjer. Det känns skönt att kunna ge. Jag känner mig lite rikare, konstigt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar