Favoritbloggar

Min blogglista

måndag 25 november 2013

En ny blogg ser dagens ljus

Nu är det dags att göra slag i saken och börja blogga själv. Jag har länge varit en frekvent besökare på olika bloggar, främst sådana som har med hantverk att göra. Eller egentligen bara hantverk och helst då stickning. Jag läser men kommenterar sällan. Eller, jo. Jag kommenterar ibland men raderar eftersom jag inte har någon egen blogg och den där lilla säkerhetsrutinen på slutet ska fyllas i stoppar mig. Jag skaffar google+ för att kunna logga in och kommentera men glömmer mina uppgifter. Min systerdotter ordnade en hemsida som jag ibland uppdaterar i ett gemensamt projekt och det känns så där. Som att jag olovandes går in och manipulerar någons hemsida. Jag ska berätta mer om det senare. Nu är detta min blogg. Jag skriver oavsett om någon annan än jag själv läser. Kanske för att dokumentera min vardag, kanske för att jag behöver lära mig att blogga. Jag är faktiskt lärare i svenska och det är min förbannade skyldighet att lära mig hur man kommunicerar med världen 2013. Jag ger mina elever digra skrivuppgifter, det är dags att fröken får smaka sin egen medicin.

Ulliga gulliga hälsningar

Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar