Favoritbloggar

Min blogglista

lördag 16 augusti 2014

Skogen inspirerar!

Idag tog vi en långpromenad i skogen. Inget går upp mot kaffe och bullar i en ryggsäck och pigga ben. Sonen klarar långa sträckor utan att klaga men frågan "Ska vi fika snart?" hörde vi en och annan gång. Himlen var blå till en början men skiftade till oroväckande blågrå. Vi satt i ett vindskydd och läste, fikade och jag stickade några varv på mina handfärgade sockar. Skogen bjöd på fantastisk nyansrikedom på temat GRÖN.



Ett par gröna sockar ska jag lägga upp till redan idag, det måste jag. Jag har en härva sockgarn från Tant kofta som passar. Nästa helg ska jag på garnkalas hos min favorit Indy-dyer och Magasin Duett. Kan ju vara bra att göra slut på lite garn innan lördag.

På mina stickor just nu finns en Lineal Cardigan i garnet Sparrow från Quince & Co, en ärm fattas liksom garn till just den ärmen. Det lär vara på väg från L'oisive The. Ser fram emot att få den klar för det blir snyggare än jag vågat hoppas.

Dessutom en Color affection i överblivet merinogarn, en utmärkt Café-stickning.

En Pergola av Maria Magnusson, jag blev så sugen på att vara med i hennes KAL och mönstret har jag länge dreglat över.

Min Bows and Arrows har jag plockat upp ur skäms-lådan, trodde att jag hade stickat fel men det visade sig stämma så bra så nu vill jag avsluta den. Jag har kanten kvar. Ja, jag skäms! Garnet köpte jag på garnkalaset förra året så det vore ju bedrövligt om jag inte gjorde klart den också.

För övrigt har jag ett och annat som är klart men inte fotograferat. Jag borde helt klart haft mina sjalar och min kofta med i skogen idag. Jag har lovat min son en kofta till hösten men visst är det väl sommar ännu?

Sluta läs nu och sticka för sjuttsingen! /Anneli

Sveriges svettigaste stickerska?
 



1 kommentar:

  1. Jag heter Lilian N. Det här är en väldigt glad dag i mitt liv på grund av den hjälp Dr.saguru har gett mig genom att hjälpa mig att få min exman tillbaka med sin magiska och kärleksförtryck. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och sökte efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sin ex och hjälper till att fixa förhållandet. och få människor att vara lyckliga i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning sa han till mig att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara vid mig och kan inte göra någonting utan min present. Jag tycker verkligen om mitt äktenskap, vad en fantastisk fest. Jag kommer att fortsätta vittna på internet för att Dr.saguru verkligen är ett riktigt trollspelare. BEHÖVER DU HJÄLP DÅ KONTAKTA LÄKARE SAGURU NU VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och gör att du känner dig lycklig i ditt förhållande. Och hans också perfekt i
    1 ÄLSKA STAV
    2 VINNA EX TILLBAKA
    3 KVINNENS FRUIT
    4 FRÄMNINGSSTAV
    5 SKYDDSSTAV
    6 VERKSAMHETSSTAV
    7 GODE JOB STAV
    8 LOTTERISK STÄLLNING och STOLTFALLSTAV.

    SvaraRadera