Favoritbloggar

Min blogglista

måndag 25 augusti 2014

FO Bows and arrows

Den påbörjades vid advent och det var stickningen med stort S. Ni vet, underbart garn ett genialt mönster (Maria Magnusson Knitware). Nån gång efter nyår körde jag fast lite, missade nåt omslag och orkade varken  leta efter felet  eller sticka baklänges. Sjalen hamnade i Area 51. Nu tog jag mig i kragen och gjorde klart den. Det var mitt ultimatum till mig själv, sjalen skulle bli klar innan garnkalaset hos Tant Kofta och Magasin Duett annars fick jag inte köpa garn! 

Jag blockaden sjalen hårt, väldigt hårt och fick en tillräckligt stor sjal. Den är fantastiskt mjuk och vacker! 

Men. Det finns ett MEN. Det är inte min sjal. Ibland talar stickningar till mig. Den här sa: 

-Jag är ledsen, Anneli, men jag skulle passa bättre på fru X. Tråkigt hörrudu men livet är hårt ibland. Lyxgarn och sjukt många sticktimmar. 

Så imorgon får sjalen en ny ägarinna. Vem? Ja, om hon vill ha den så ska ni få se att sjalen har rätt.

Sticka lugnt! 

Anneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar